9. juli 2015

#TBT: Nedfaldsblade

Alle de mennesker,
alle mennesker
ser slet ikke hvordan
bladende falder fra et træ, der ligner himlen
Det regner røde og gule blade
og der er alt for mange mennesker,
der bare bliver våde og
ingen der hører mig sige:
helle for at stå her, til verden forsvinder
at tænke tanken til ende og ikke være mere
end mit åndedrag
helle for at gå med spøgelsesben henover spindelvæv
helle for at finde den astrale legeplads
hvor bladene lander

Det var et virrende, sidste ønske
at være en af os
at falde med os
falde ned fra træer
vi for længst var holdt op med at klatre i
Bare træer, bare tæer, bare kroppe
Alle mennesker er nøgne
og ingen tager sig den frihed ikke at eksistere
blandt alle disse
fremmede
der har deres ansigter skjult bag nedfaldsblade,
der har deres hænder i lommerne
eller ivrigt flyvende over en mobils tastatur
eller hvilende i deres kærestes hånd
men ingen rører ved mig
ingen tør
for jeg står udenfor
gengiver det hele
gengiver
alle de mennesker

alle mennesker

der er alt for mange og
jeg havde helt glemt, at jeg også er her

Ingen kommentarer:

Send en kommentar